21.3.07

Zeker geen blauwgezinde.


Toen ik vanmorgen in de krantenwinkel kwam om mijn veertiendaagse Clickx te gaan kopen dacht ik eerst dat er ergens in de buurt van de kassa een bandopnemer aan stond. er werd namelijk steeds hetzelfde zinnetje herhaald, het ging dan als volgt "Moet gij dienen boek van diene Verhofstadt hebben, hoe meer jullie er meenemen, hoe minder rommel er hier in mijne winkel rondslingert".
Toen het mijn beurt was, wou ik de man toch even voor zijn, met de Clickx op de toonbank leggend vroeg ik hem onmiddelijk of hij nog zo een boek van Verhofstadt voor me had. En toen werd het stil in de winkel.
Betalen, omdraaien en weg, toch nog even tussen de verjaardagskaarten neuzen en afwachten wat het werd, maar de man heeft het niet meer herhaald. Wat hij gedaan heeft toen ik de winkel uit was weet ik natuurlijk niet, maar hem kennende zal een vloek vast en zeker over zijn lippen gekomen zijn.
God, vergeef het hem.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Bizar gedrag van die handelaar.

Anoniem zei

Als 't gratis is, laat ik geen boek liggen, dus heb ik het fotoalbum van Verhofstadt vanmorgen ook even meegepikt. Dat moet geld gekost hebben. Als verkiezingsdrukwerk kan dat tellen. Ik vind het er een beetje over, eerlijk gezegd.

Unknown zei

@ smiling cobra, na hetgeen ik er van gelezen heb zou ik durven zeggen dat ze aan zelfverheerlijking aan het doen zijn, en toevallig juist voor de verkiezingen uitgebracht, toeval misschien?

Unknown zei

@ buddha, ach, hij bedoelt het zeker niet slecht en is nog jong, zijn vader was ook zo een flapuit, vandaar.

pierre du coin zei

De "reclame" van de krantenhandelaar zet meteen de toon.
In het krantenwinkeltje op de markt in Aalst waren ze wel al allemaal weg om 12u.

Unknown zei

@ pierre du coin, ik vermoed dat ze hier ook vlug weg waren, iedere winkel kreeg tenslotte een beperkte oplage.