6.3.07

De slimme politieker.


Guy Verhofstadt zit bij Jean-Luc Dehaene een pintje te pakken.
Zegt Guy Verhofstadt : "Toen dat gij premier waart, draaide de regering toch beter. Hoe deed ge dat?"
"Wel" zegt Dehaene, ge moet zien dat ge u omringt met slimme medewerkers."
"Hoe kunt ge weten dat ze wel slim zijn?" vraagt Guy Verhofstadt.
"Door een klein raadseltje" antwoordt Dehaene en roept zijn vrouw en vraagt haar : "Celie, uw vader en uw moeder hebben een kind. Het is niet je broer en ook niet je zus. Wie is het?"
Zegt Celie "Dat is simpel, dat ben ik".
Terug op zijn kabinet denkt Verhofstadt eventjes zijn ministers te testen en roept Inge Vervotte bij zich en vraagt: "Kijk Inge, je vader en je moeder hebben een kind. Het is niet je broer ook niet je zus, wie is het"?
De ex Sabeniƫnne fronst de wenkbrauwen en denkt diep na."Ik weet het niet zo direct, ik kom straks even terug".
Vervotte gaat terug naar haar bureel en komt onderweg Gerolf Annemans tegen. "Zeg Gerolf, ken jij het antwoord op dit raadseltje":"Uw vader en uw moeder hebben een kind. Het is niet je broer en ook niet je zus. Wie is het?"
Wel, dat is gemakkelijk" antwoordt Annemans "dat ben ik".
Inge bedankt hem en fier als een gieter gaat onze Inge Vervotte terug naar Guy Verhofstadt en zegt hem: "Ik weet het antwoord. Het is Gerolf Annemans".
Waarop Guy Verhofstadt paars kleurt en brult: "Neen, jij idiote, het is Celie Dehaene!"

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Volgens mij zijn ze daar allemaal even snugger, maar dat wisten we eigenlijk al.

Unknown zei

@ smiling cobra, m.a.w. niet veel nieuw onder de zon dus.

Anoniem zei

Dus ging het sinds Dehaene bergafwaarts bij jullie. Heb je goed gewandeld?

Unknown zei

Volgens mij zal het nergens nog eens bergop gaan. De wandelingen waren prima, alleen de storm op zaterdag heeft roet in het eten gestrooid.