2.1.07

Het was druk dit weekend.


Eindelijk, de druk is van de ketel, ieder kan gewoon terug zijn ding doen en ik ben daar zeker niet rouwig om, de dagelijkse sleur, de goede en vooral lekkere Belgische moederkeuken is iets waar je me kan mee plezieren. Dus ik ben in mijn nopjes, het gewone leven kan terug zijn gangetje gaan.
Toch moet ik eerlijk toegeven dat ik zowel verleden week tijdens de Kerstweek als nu nog in de week na nieuwjaar, het verkeer op de drukke Brusselse ring en zeker op de immens drukke A12 zou wensen dat het verlof nog lang moge duren. Uitgezonderd van het vrachtvervoer is het nu om 6 uur in de morgen een rustige verplaatsing, en ook in de namiddag is het véél kalmer en dat mag van mij het ganse jaar zo blijven. Jammer, dromen zijn bedrog en mooie liedjes duren niet lang.
Het ergste voor volgende week is het punt op de A12 in Willebroek, waar een loeier van een speciaal transport tegen de brug is gevlamd, alleen in België is zulks mogelijk. Elders in het buitenland gaat men meten of men wel onderdoor het obstakel kan, maar daar gebeurt het transport tijdens de nacht. Daar moet nu richting Antwerpen al het verkeer over de pechstrook. Zie je het al aankomen, ik wel, ik hou mijn hart vast voor volgende week.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het gebeurt niet alleen in België. Ik heb in Oostenrijk ooit met eigen ogen gezien hoe een te hoge vrachtwagen een treinviaduct naar beneden haalde. Dat was leuk!

Unknown zei

@ smiling cobra, het ergste is dat op zo een drukke weg, ze na 2 weken nog geen ene poot hebben uitgestoken. Er zullen weer eerst doden moeten vallen voor ze wakker worden.