31.12.06

Mijn eerste wandeljaar.


De eerste wandeling ben ik begonnen als groentje te Gierle op 8 januari 2006, met een afstand van 11 kilometer, het is dat een mens nu eenmaal met iets moet beginnen. Stilaan werd de afstand opgebouwd, zodat we rond het einde van februari rond de 20 kilometer per wandeling op zondag uitkwamen.
Een maand later wanneer ik op zaterdagen alleen op stap ging, zonder mijn echtgenote, kon ik het uitproberen om met langere afstanden te leren omgaan. Het voordeel is dat ik graag alleen op stap ga, ik hoor van vele wandelaars dat ze liever in een groepje of in gezelschap hun ding doeg, nu ieder zijn meug, als je met niemand hoeft af te rekenen ga je op je eigen tempo en stop je zo vaak en waar je wil.
Nu op het einde van het jaar kunnen we de afrekening van 2006 maken. Wat ik in het begin van het jaar niet wist is, dat men aan het stappen verslaafd kan worden, al is het wel een gezonde verslaving. We hebben gaan stappen in de volgende Provincies, Antwerpen, Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen, Limburg, Brabant en Namen. Hier hebben we de schoonheid en eigenaardigheden van elk van deze streken leren kennen.
Op deze manier heb ik het totaal van 1646 kilometer bij elkaar gestapt, verdeeld over 78 wandelingen. We hadden een gemiddelde snelheid van 5,4 kilometer per uur. Dit is het resultaat van zowel alleen als in gezelschap en dan doe je het meestal wat kalmer aan. Toch nog even vermelden dat in het totale toch 3 maal een tocht van 42 km zit en een van 50 kilometer, toch niet slecht voor een beginneling dacht ik. Vanaf volgend jaar, morgen dus, staan er meer grote wandelingen op het programma, maar voorlopig is dat nog toekomst.
Ik wens aan iedereen een gelukkig 2007 en moge het verlopen in goede gezondheid.
En geef er vanavond maar een goei lap op, santé.

16 opmerkingen:

Guy (= Gwy) zei

Hello wandelaar,
Vooreerst voor 2007 een goed wandeljaar. En daarnaast natuurlijk ook een goede gezondheid en prettige momenten.
Even ter refentie: zelf, wandel ik al een paar jaar. Mijn statistieken voor 2006 zijn: 2401 km afgelegde in 61 tochten. Gemiddelde snelheid is 5,2 km per uur.
Normaal ben ik een eenzame wandelaar, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de wat langere tochten graag in groep afleg.

Unknown zei

@ gwy the alder, ik wens u en de uwen het allerbeste voor 2007, een goede gezondheid en veel stapgenot. Ik mik op zo een totaal voor 2007, nu zijn we bij manier van spreken al een beetje ingelopen. Wie weet komen we elkaar wel ergens tegen.

Anoniem zei

Je hebt in alle geval een puike prestatie neergezet in 2006 en dat kan niet iedereen zeggen. Ik hoop dat je er in 2007 evenveel plezier mag aan beleven. Ik wens jou en je dierbaren graag een rimpelloos 2007 toe.

Unknown zei

@ smiling cobra, we blijven ons best doen, plezier zal ik er zeker blijven aan beleven. Uit de grond van mijn hart wens ik u, de uwen en al uw vrienden en of al wie u dierbaar is het allerbeste voor 2007, en laat ons beginnen met een goede gezondheid, de rest zal later wel komen.

Sana follia zei

Keep on walking in a free world! Liefhebbende groeten van uw dochter, schone zoon en uw grote kleinkinderen.

Unknown zei

@ katjesnest, ik zal het in gedachten houden.

Anoniem zei

Jij ook de beste wensen!!
Mag het voor jou een goed wandeljaar worden :o)

Anoniem zei

ik zie mijn bericht niet.. of mot je ´m moderaten??

Anoniem zei

ben wat jaloers wanneer ik zie hoeveel jij al 'gestapt' hebt. Ik wens je in 2007 veel wandel- en blogplezier!

Unknown zei

@ greesje, waarvoor dank, moge het weer goed en de kilometers mooi zijn.

Unknown zei

@ greesje, inderdaad, ontstaat er geen rommel.

Anoniem zei

Leuk om hier een overzicht te lezen van jullie prestaties. Ik wens jullie veel wandelplezier in 2007.

Unknown zei

@ buddha, ik vond het een goed idee, en te zien aan de reactie's te zien was het een goed idee, bedankt voor je wensen en het beste.

Unknown zei

@ cursief huigje, normaal hadden het er wel meer geweest maar vermits ik in het begin maar een kleine afstand deed zal het dit jaar wel wat meer zijn hoop ik.

Anoniem zei

Amai, dat zijn al heel wat kilometers als je dat zo optelt. En je ziet ook heel wat van de ons landje. Dingen die een ander niet ziet (vanuit zijn auto).

Dat je nog vele mooi wandelingen mag maken in 2007!

Unknown zei

@ xixarro, dat zijn inderdaad heel wat kilometers, als je bekijkt is dat van thuis uit al een heel eind voorbij Barcelona. Hopelijk raak ik dit jaar nog wat verder, we zijn al wat ingelopen nu.