18.8.06

Slalommen zonder sneeuw.


Vanmorgen, het moet ongeveer 6:15 uur geweest zijn toen ik van de A 12 afdraaide om mijn dagelijkse trip te maken over De R 0 of Brusselse ring richting Bergen. Voor diegenen die hier niet vertrouwd zijn hebben ze het op de radio altijd over de grote binnenring en de grote buitenring, de grote buitenring is dus de ring aan de buitenzijde welke van Zaventem zicht haast in de richting van Bergen en de grote binnenring is de ring aan de binnenzijde welke komt van Bergen en gaat naar Zaventem en verdere bestemmingen, dus dat is ook weer opgelost.
Bij het opdraaien van de grote binnenring (dus richting Bergen) neem ik gewoonlijk zo snel mogelijk het linkervak omdat ik toch rechtdoor moet en onderweg voor de splitsing richting kust uit het strijdgewoel wil blijven. Niet dus deze morgen, ik zag in mijn spiegeltje aan de wand dat er een wagen aankwam met grote lichten inclusief mistlichten met een menselijke vaart aankomen en heb dus wijselijk mijn plannen herzien en ben op het middenvak gebleven en werd voorbijgestoken door deze lichtbak, ik dacht laat de haastigen voorgaan.
Nu ben ik in het geheel niet wat je een slak kan noemen want ik rij gewoonlijk op het schreefje of er juist over maar een mens moet zijn meester kunnen erkennen en dat was maar goed gekozen ook, beter bange Jan dan dode Jan. Ik heb door het dagelijks aanwezig zijn op Vlamse en andere wegen de gewoonte opgebouwd om in zulke situatie's dingen in mijn geheugen te prenten zoals het merk van het voertuig, de bestuurder, het type voertuig, de nummerplaat en dergelijke dingen meer. Verder rijdend viel het me op dat dit voertuig aan het linkervak niet genoeg had en dus triomfantelijk ook het middenvak tot zijn wereld liet behoren.
Menig bestuurder had hetzelfde vastgesteld en iedereen bleef daar rustig achter alsof dit voertuig de pest had. De enige verlichting die hier geen dienst deed waren zijn gevarenpinkers en dit zou zeker geen overbodige luxe zijn geweest, maar ja je kan niet alles willen. Verder ging het tegen een vaart van 120 km/ uur van Wemmel richting Groot Bijgaarden waar hij op regelmatige basis net geen kontakt zocht met de vangrails aan de linkerzijde en na de splitsing naar Bergen werd hij zowaar gestoken door een bij en vond hij plots dat het gaspedaal zowaar nog dieper naar de grond kon bewegen.
In een rotvaart en in zigzagsteek richting Anderlecht en daar moest hij wezen denk ik want plots ging het in een wip van het uiterste linkervak naar de uitrit die men neemt als men de voetbalkerels van Anderlecht aan het werk wil zien. Over de volle breedte van de ring naar de oprit, het is me nog steeds een raadsel hoe je zoiets kan doen aan zulke rotvaart zonder iets te raken, volgens mij had die bestuurder twee vleugeltus op zijn rug.
Het enige wat ik kon denken was " oef ik geraak dan toch nog in Drogenbos zonder brokken" Het is al goed dat zot zijn geen pijn doet want die zou nogal geroepen hebben.

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Bah, de wegpiraat!

Unknown zei

@ buddha, ik ben dagelijks op de autoweg en dit is zeker niet de eerst maal dat ik zoiets zie, wat ik raar of zelden zie is de arm der wet, maar die zitten natuurlijk allemaal op kantoor in hun glazen bol te kijken, alhoewel op dit vroege uur.

Sana follia zei

glazen bokes te eten zeker! Tja het moet geen zondag zijn om zotten tegen te komen op de baan.

Anoniem zei

Als er iets is waar ik een hartgrondige hekel aan heb, dan is dat aan zulke piraten. Ze brengen niet alleen zichzelf, maar talloze anderen in gevaar. Men zou ze ongeluk toewensen, maar dat hoor je als weldenkend mens niet te doen ... al doe ik het af en toe toch. Ik kan het niet helpen.

Unknown zei

@ katjesnest, glazen bokes ? volgens mij had diene kerel een heel glazen brood binnen.

Unknown zei

@ smiling cobra, laat me toe te zeggen dat ik ze ook een bult toewens van hier tot ginder, het is dan gewoonlijk nog zo dat wanneer ze een ongeval hebben het andere slachtoffer achter het hoekje verdwijnt en zij niet.

Anoniem zei

Troost U Freddy11, Dagelijks als ik naar mijn werk in de Vlaanders rij, kom ik van die mafketels tegen.
Zelf rij ik ook al wel eens over de schreef, maar meestal net erop. Regelmatig denk ik zo stilletjes in mijn hoofd zo van, "AMAAAAAAI" da schol gene milimeter.
En dan de reactie dat ge te zien krijgt als ge hen erop attent maakt dat ze gevaarlijk bezig zijn.
Ook de moeite zenne, want dan word het pas echt gevaarlijk.
Dan toveren ze de zotste dingen uit hun blik op wielen.
En blijf dan maar eens kalm!!!
Soms stel ik vast dat het de ene of de andere collega is die zulke toeren uithaalt.
Voor mij niet gelaten zenne, maar niet voor mijne neus.
Ik bol ook maar naar mijn werk om mijnen boterham te verdienen, maar blijkbaar ben ik zowat de enige die ruim op tijd vertrekt.

Mvg Eduardo

Sofie zei

Of zij hebben iets gedronken en worden nooit tegengehouden. Jij drinkt iets en je hebt meteen prijs. Ik ken nog van die mensen waar ik liever uit de buurt blijf.

Unknown zei

@ sofie, inderdaad en je hebt ze in alle soorten en gewichten.

Unknown zei

@ Anonymous, zo is het inderdaad, maar het ergste is, wat kunnen we eran veranderen.

pierre du coin zei

Al die wegpiraten zouden beter eens samenleggen en een weekend het circuit van Zolder afhuren of zo. Dan kunnen ze doen wat ze willen en op eigen risico. Ik heb jammergenoeg ook al een vriend verloren door zo'n maniak.

Unknown zei

@ pierre du coin, dat zou wel eens de oplossing kunnen zijn, dan kunnen ze mekaar een beetje doodrijden, alle kleine beetjes helpen.