7.8.06

Een dagje aan zee.


Normaal zou u vandaag een verhaal verwachten over een wandeling van het voorbije weekend maar dat is voor een van de volgende dagen gepland. Vandaag hebben we een dagje aan zee voorzien wegens een dag verlof. Vanmorgen bij het ontwaken was er in de ganse omtrek een dichte mist, nee niet in mijn hoofd maar buiten, nu was er onze planning en dus trokken we op weg naar Koksijde. De bedoeling was om een hotelkamer te vinden voor een weekend in september.
Onze wandelclub (zie
www.wsvschelle.be) heeft een busuitstap met wandeling in Lombardsijde voorzien op zondag 17 september, vermits ik de ganse maand verlof heb hadden we dus gedacht om vanaf vrijdag 15 september tot en met zondag 17 september te overnachten in de buurt. Koksijde was ons de vorige keer zo goed bevallen en omdat Lombardsijde vlakbij ligt was de keuze snel gemaakt.
We hadden in het boek van Vlaanderen Vakantieland al een keuze gemaakt van een paar mogelijkheden maar er moet ook plaats zijn natuurlijk, we zijn werkelijk niet de enigen die graag een stukje van het land willen verkennen. Het eerste hotel was al een njet, alles volzet voor dat bepaald weekend. Het tweede was een bord langs de weg dat ons de weg wees maar als je al voorbij een stinkende afvalbak moet om naar de voordeur te gaan dan is de keuze snel gemaakt, nu kwam de njet van onzentwege, trouwens was het wel opvallend dat alle aankondegingen in de taal van Molière waren, zo van "hier kan men niet betalen met kredietkaarten", de reden waarom die weten we natuurlijk ook al.
Derde keer was inderdaad goede keer, een beetje hogere prijsklasse maar tenslotte ga je niet iedere week op hotel. We zijn dan op de middag naar Nieuwpoort stad getuft om de lekkere dingen des levens over onze hongerige tongen te laten glijden, we waren al een paar keer te gast in Nieuwpoort omdat het daar ook leuk toeven is en men er goede wandelingen kan maken.
Het was van de eerste maal een schot in de roos, restaurant " La Marée " warm aanbevolen door twee Bourgondiërs, zeg dat ik het gezegd heb, te vinden recht over de vismijn, vriendelijke bediening, prima schotels en goed gevuld. Mijn echtgenote een koude visschotel en ik een Bouillabaisse om duimen en vingers af te likken, heb ik gedaan ook. Dat het goed is, is te zien aan het vele volk dat hier over de drempel komt.
Telkens ik aan de kust kom ga ik zeker niet richting binnenland zonder mijn kilootje ongepelde garnalen, ditmaal ook nog een paar kilo vis en meer moet dat niet zijn. De garnalen zijn ondertussen al gepeld, had ik geleerd van moeder zaliger, ze kwam van Brugge en dat kunnen ze daar als de beste.
Wedden dat het vlug 15 september zal zijn.

10 opmerkingen:

Sana follia zei

t zijn goei garnalen, merci!
Tip 1: t is eigenlijk bouillabaise
Tip 2: volgende keer lepel gebruiken dan moet je uw vingers niet aflikken.

Anoniem zei

Comicsken had het al over mattentaarten en jij nu over garnalen ... Zal 't gaan ja!?

In geval van nood kun je voor 't weekend van 15 september nog altijd mijn tentje in bruikleen krijgen.

Unknown zei

@ smilingf cobra, had ik dat geweten van uw tentje moest ik geen hotel zoeken, konden we gelijk in het zwembad van je buur onze grote was gaan doen, bedankt in ieder geval, zal het in mijn gedachten houden en mijn boekje. Je brengt me nog op een idee, mattentaart met garnaal, het proberen waard zou ik zeggen, kunnen we gelijk een aanvraag doen voor een nieuw streekprodukt.

Unknown zei

@ katjesnest, en zo wodt je als vader op je fouten gewezen, zal vanavond een poging doen, heb eerst de lepel afgelikt en dan mijn vingers en wel in die volgorde.

Anoniem zei

Mattentaart met garnalen, bah. Dat doet me denken aan mijn thee met cacao in.

Anoniem zei

Sorry dat ik even inbreek. Het is ook niet bouillabaise zoals je dochter beweert, maar boilllabaisse, met dubbele s en ... puntjes op de i. Hahaha!

Unknown zei

@buddha, geen angst, het was zomaar een ingeving maar wie weet.

Unknown zei

@ smiling cobra, is met deze verbeterd maar ik heb maar 2 keer l geschreven, er stonden er 3 op een rij.

Anoniem zei

Ik had mijn derde l opgemerkt, maar kon die niet verbeteren. Er staat overigens nog een een fout in mijn correctie. Als het verkeerd begint te gaan, is er geen houden meer aan. De juiste schrijfwijze is:

BOUILLABAISSE.

Ik herhaal het nog even voor de zekerheid:

Bouillabaisse.

Neem het me niet kwalijk!

Unknown zei

@ smiling cobra, derde keer goede keer, trek het je niet aan, ik ken mensen die nooit iets verkeerd doen !!!!!!!