22.2.07

Kort van stof.




Het Limburgs is de kortste taal van ons land en dus de meest efficiënte van België.

Zou u dat eens willen herhalen: Waat ?
Dit behoort tot de mogelijkheden: Dat kènt.
Zulks ben ik geenszins van plan: Ich dènk ut neet.
Licht dat in de lijn der verwachtingen: Zou ut ?
Hiermee denk ik geen problemen te ondervinden: Gein meute.
Dit wordt door mij als bijzonder spijtig ervaren: Da's zunj.
Hieromtrent kunnen wij u geen enkele zekerheid geven: Doe wits mer nooit.
Hetgeen u vertelt verbaast me ten zeerst: Wat zaeste noe ?
Deze informatie is geheel nieuw voor mij: Doa weet ich nieks vaan.
Ligt dat binnen het kader van uw bevoegdheden: Maag det waal ?
Ik heb hierover een enigszins afwijkende mening: Neet woar !
Het leven van een Limburger gaat niet over rozen: 'Tis get.


Met het Limburgs als voertaal kunt u tot 80 % besparen op de tijd die u doorbrengt met werkbesprekingen.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik mag ze graag horen praten, de Limburgers. Na het West-Vlaams is het mijn favoriete dialect.

Unknown zei

@ smiling cobra, jazeker, wat wij een sappig dialect noemen.

Anoniem zei

Over de schoonheid zal ik niet discussiëren, maar antwerps is nog korter:

Zou u dat eens willen herhalen: Wa? of Eh?
Dit behoort tot de mogelijkheden: Da is.
Zulks ben ik geenszins van plan: Da ziede van hier. (ok, dat is één letter meer, maar de snelheid van uitspraak buigt dat verschil met gemak om)

;-)

Xixarro

Unknown zei

@ xixarro, dat is juist het probleem van ons Antwerpenaren, wij spreken zo rap dat ze ons toch niet verstaan.

Anoniem zei

Ik mag me aansluiten bij de Smiling One :) . Maar misschien is dat omdat Limburgers en Westvlamingen zo'n goeie vrienden zijn.

Unknown zei

@ pieterc, het is al goed dat er geen grenzen meer zijn.