1.9.06

Terug leven in de brouwerij.

Vermits er zich op ongeveer op 100 meter van ons stulpje 2 scholen zijn kunt u zich voorstellen dat het hier een drukte van jewelste was deze morgen. Het is zowat de gewoonte van de tijd om de kinderen per auto naar de school te brengen, zelfs door madammen die 200 meter van de school wonen, het blokje rondrijden om geen parkeerplaats te vinden, zich overal zetten waar niet mag om dan uiteindelijk meer dan de 200 meter te moeten stappen om met een jengelend wicht de schoolpoort te vinden.
In onze straat is het op zulke momenten een kamikaze opdracht om levend de overkant van de straat te bereiken omdat deze madammen druk doende zijn om parkeerplaats te zoeken, nog effe nazien in het spegeltje, spiegeltje in de auto of hun haar wel juist ligt of effe na te kijken van heb je me wel goed gezien.
De snelheid is dan ook recht evenredig met de grote van de wagen en het uur van aankomst, de kleine autootjes eerst, dan het iets grotere model en gewoonlijk juist na het belsignaal komt het grotere werk aangestormd. Opmerkelijk is ook hoeveel keer een autodeur open en dicht geslagen wordt en ik bedoel slagen want de nodige decibels zijn vereist, bij een inhoud van moeder en kind is dit gemiddeld 6 maal, ik versta me er niet aan maar dat zal dan wel aan mij liggen zeker, natuurlijk je wordt ouder papa.
Na het nodige gehuil, uitleggen als madammen onder elkaar, nog effe bijpoederen en jaloerse blikken werpen is het dan tijd om andere oorden op te zoeken, na de nodige slagen met de deuren en het gewriemel om met de grootste gouden koets dan toch maar eerst de straat uit te zijn kan de rust dan terug wederkeren.
Rond de middag hetzelfde scenario, rond 13:15 herhaling van de aangehaalde feiten en rond de klok van 15:30 doen we het dan nog eens lichtjes over.
Nu eerlijk, tussen ons gezegd en gezwegen, van mij mag het al terug vakantie wezen dan is het hier de rustigste straat van het dorp. Juli en augustus, zeg nu nog dat het geen rustige maanden zijn.

10 opmerkingen:

Sana follia zei

Vanaf februari zit dees madam daar ook tussen, al betwijfel ik of dat spiegeltje bij mij dienst zal doen en een grote gouden koets zal er ni voor u deur komen staan veleer ne grijze.

Anoniem zei

Staat er dan ergens bij jullie in de buurt ook zo'n octopuspaal in het midden van het voetpad. Mooie dingen he ;-)

Anoniem zei

Het fenomeen is gekend. Ook hier zie je dat aan de scholen.

Anoniem zei

Spaar me van hetgeen je beschrijft! Ik woon gelukkig niet meteen in de buurt van een school, maar vanmorgen was er toch dubbel zoveel verkeer in de straat als tijdens de voorbije twee maanden. Ik ben altijd te voet of per fiets naar school geweest, maar de tijden veranderen. Dutroux en consorten hebben wat veroorzaakt.

Unknown zei

@ katjesnest, als hij wat kleiner van model is moogt ge ni vergeten om wa vroeger te komen hé, anders klopt de rangorde niet.

Unknown zei

@ young crazy fool, prachtige dingen zijn het en ideaal geplaatst om met het smoelwerk even kennis te maken met de hardheid van het materiaal. Aan de bleng te horen na contact is het ijzer.

Unknown zei

@ buddha, zie je wel dat ze overal je broek trachten uit te rijden, maar ja ze hebben ook geen tijd te verspelen want ze hebben een dringende afspraak in de koffieshop en dat gaat voor natuurlijk.

Unknown zei

@ smiling cobra, ik denk dat het weinig te maken heeft met Dutroux maar eerder van "mijne kleine moet niet met de bus, ik zal die zelf wel wegdoen" en een uur later staan ze er nog te snateren tegen mekaar en dan hebben ze ineens geen tijd meer, opgepast op zulke momenten. Hier rijden schoolbussen met hopen maar nee hoor. Zelfs al wonen ze 100 meter van school dan komen ze nog met hunnen bak.

pierre du coin zei

't is inderdaad soms een heksenketel hé rond scholen. Ik hoorde zonet op het nieuws dat er in Asse een gratis schoolbus rijdt juist met de bedoeling het aantal auto's in de schoolomgeving te verminderen. Benieuwd of het initiatief veel succes zal hebben. Al vind ik wel dat niet alle gratis moet zijn.

Unknown zei

@ pierre du coin, ik hoop dat het lukt in Asse maar heb er weinig hoop op, hier is de bus ook gratis maar er zitten bijna geen kinderen op, dweilen met de kraan open en wij maar betalen jongens. Ze zouden beter een zone afmaken waar geen auto's mogen komen rond de scholen dan leren ze nog lopen ook. Nu rijden ze door hun arrogantie zelf de kinderen omver, is hier trouwens al gebeurd.