29.9.06

Schelle heeft een wereldkampioen.

Zijn naam is Eddy Merckx, neen niet met de fiets maar een wereldkampioen drieband, en niet alle dorpen in België kunnen zoiets aanbrengen als Schelle. Eddy werd zondag ll. wereldkampioen drieband in het Duitse Sankt-Welden en dit op 38 jarige leeftijd. Merckx is sinds lang geen onbekende meer in de biljartwereld.
Zijn vader was een biljarter in hart en nieren en Eddy ging als kind steevast met hem mee om te kijken en later zelf te beginnen als jongeling, het bloed kruipt waar het niet gaan kan zegt men en dat was noch maar eens bevestigd. Zijn vader zag dat zijn zoon talent had voor het biljart en had reeds lang voorspeld dat Eddy een grote ging worden en zijn woorden zijn inderdaad waarheid geworden.
Eddy heeft een biljartzaal te Schelle op de Provinciale Steenweg, vroeger beter gekend in het dorp als "De Halve Maan", hier kan men steeds terecht voor een spel of voor het spelen in clubverband of voor het nemen ven lessen, van wie kan je het beter leren dan van zulk een prof.
Eddy moest het in de halve finale opnemen tegen niemand minder dan Dick Jaspers, reeds verscheidene malen wereldkampioen en de man staat in de top vier, Eddy zegt hierop "het was niet de eerste keer dat ik van hem won, maar op een wereldkampioenschap is dat iets anders".
In de finale nam hij het op tegen de Griek Nikos Polychronopoulos en won uiteindelijk het spel met 3-1 met een gemiddelde van 1,94 een ongelooflijke prestatie. Na de wedstrijd waren er felicitaties van Raymond Ceulemans die hem zei, ik heb je op geen enkele fout kunnen betrappen, en uit de mond van zo een kampioen kan dat tellen.
Eddy van harte gelukgewenst uit naam van alle biljartliefhebbers en alle Schellenaren.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Mijn pa was een uitstekend biljarter en had thuis zijn eigen biljartzaal ingericht, inclusief bar. Ik heb nog zijn bekers van koning en keizer, maar biljarten kan ik niet. Vind ik wel jammer eigenlijk.

Unknown zei

@ smiling cobra, spijtig, maar je bent nooit te oud om te leren.

Anoniem zei

Hi!
Leuk log zeg!
Ben wel heel benieuwd waarom je jezelf de wandelaar noemt?
Groetjes, Aefke

Unknown zei

@ aefke, mijn hobby is wandelen en als je meerdere artikels naar beneden scrolt dan kan je de wandelverslagen lezen, maar nu en dan wil ik ook de nadruk leggen op lokale zaken, vandaar.