28.11.06

Spelen met kleurtoetsen

Het is altijd de eeuwige vraag geweest, wat is het mooiste effect in de fotografie, kleurfoto, zwart wit of sepia. Ik wil of kan hier zelf geen antwoord op geven want er is niets zo verschillend als de smaak van de mens, zowel op gebied van voeding, kleding, reisbestemming en zelfs de kleuren van foto's. Hier is een voorbeeld van de drie mogelijkheden, aan u de keus.
Ik heb dit artikel dubbel geplaatst met een bijbedoeling, in de eerste plaats omdat ik momenteel een beetje weinig tijd heb (druk,druk,druk) en in de tweede plaats is het een kans om de bezoekers van dit blog ook naar het fotograafje te laten kijken, kwestie van twee vliegen enz. Vrijdagmorgen vertrekken we voor 4 dagen naar de kust dus zal het ook een beetje stilletjes zijn, tijd om uit te blazen en te wandelen, wandelen, wandelen. Als het weder nu nog een beetje mee wil is alles in orde.



































12 opmerkingen:

Anoniem zei

Zwart-wit met net iets teveel contrast vind ik het mooist voor portretten en architectuur-details (voorbeeld een mooie muur of een straatbeeld). Natuurfoto's vind ik het mooist puur natuur, dus in full-color. Maar zoals u zegt: over smaak valt niet te twisten.

Unknown zei

@ caroline, zo te zien hebben we met een kenner te maken, zo denk ik er ook over, alhoewel dat ik mensen in sepia ook prachtig vind, doet me een beetje denken aan foto's die van ouderdom een vale kleur hebben gekregen.

Anoniem zei

zwart-wit blijft zijn charme hebben!

Unknown zei

@ bart, inderdaad, zoals caroline schreef is het uniek voor gezichten.

Anoniem zei

Mooi kleinkind Freddy!

Wat de kleuren betreft, idd een persoonlijke voorkeur. Maar hangt ook van je onderwerp af. Bijv foto's van getunede auto's in sephia hebben volgens mij geen zin...

Anoniem zei

In dit geval zou ik toch kiezen voor kleur omdat dat de enige foto is waarin die blauwe ogen tot hun recht komen.

Anoniem zei

Persoonlijk voel ik me het meest aangesproken door een kleurenfoto en dat is ook hier mijn voorkeur.
Ik wens jullie een aangenaam verblijf aan zee, maar hou er toch maar rekening mee dat er voor zondag storm op til is.

Unknown zei

@ buddha, inderdaad dat moet in kleur zijn maar voor een foto zoals dit is sepia zeer mooi vind ik.

Unknown zei

@ xixarro, daarin heb je ook gelijk.

Unknown zei

@ smiling cobra, we zullen het ons zeker aangenaam maken aan het zeetje en als het stormt houden we ons vast aan ons regenscherm.

Sana follia zei

Ik vind ze alle 3 schoon maar ik ben dan ook bevooroordeeld hé. Wat de zee betreft: Mieke hou u vast aan de takken van de...maar ja waar da jullie naartoe gaan daar staan geen bomen. Ge zult u aan de paaltjes moeten vasthouden als het stormt. Goe eten, drinken, wandelen enz. maar ik weet dat ge het ni aan u harteke zult laten komen.

Unknown zei

@ katjesnest, goe dit en dat, ha ge weet het en op ons pakt gene wind.