19.6.06

Ik noem het een poging tot doodslag.

Mooi weer nog toen ik deze morgen Brusselwaarts tufte om mijn dagelijkse korst brood te gaan verdienen, de kalender wees op maandag en dus de eerste werkdag van de week. Blauwe lucht en een mooi zonnetje boven de Rupelstreek, het zou een mooie dag worden.
Althans dat was mijn idee op dat vroege uur, 6:10 uur en weg waren wij. Toen ik in Londerzeel kwam had ik daar toch al een kleine bedenking bij want hoe meer ik in de buurt van "Manneke Pis" kwam hoe meer het leek alsof het een vroege avond zou worden.
Bij het naderen van Meise zag het nog donkerder, we waren in de aardappelstreek en een beetje regen was goed voor dat gewas, maar volgens mijn bescheiden mening gingen ze er een patat op geven. In Wemmel aangekomen was het op de voorruit van drup, drup, en toen ik in Relegem kwam was het al van plets, plets.
Een boogscheut verder in Asse hebben ze dan toch maar de sluizen opengetrokken, hier neem ik ook de grote ring rond Brussel, een dagelijkse ervaring van "overleef ik het vandaag of niet".
Dan toch na een beetje waterpret in de plenzende regen de R0 op en dan kan de ellende zowaar beginnen. En ja in Anderlecht was het bijna de hoofdprijs.
Ik rij op het middelste rijvak, rechts voor mij een vrachtwagen en links achter mij een auto die voorbij wil, je zal nu zeggen dat is geen probleem, natuurlijk niet als iedereen blijft waar hij is. Dat was natuurlijk buiten de vrachtwagenchauffeur gerekend, éénmaal een pink en afkappen naar links, die kiekens die er achter komen moeten hun ei maar elders kwijt en hun plan trekken. Het gevolg was van mijnentwege een goede vloek, getoeter en geflikker met de koplampen maar die 32 ton droog aan de haak kwam verder naar links.
Daar kon ik niet naartoe want die auto deed nog altijd een poging om voorbij te komen. Het zicht vanuit de vooruit was al van die aard dat mijn motorkap stilaan tussen de voorwielen en de achterwielen ging verdwijnen. Tot mijn grote opluchting gaf de auto links de poging op om voorbij te komen en kon ik naar links.
Nu moet je weten dat in Anderlecht de vrachtwagens niet mogen voorbij steken en ze dat gezien de overvloedige regen ook niet mogen, dus tweemaal de hoofdprijs. Ik heb spijtig genoeg niet de kans gekregen om de nummerplaat van dat voertuig te noteren of te zien, je moet weten daar is ter plaatse ook een wegversmalling naar 2 baanvakken en dat is daar een echte heksenketel. Gelukkig geen brokken maar wel goed geschrokken, moordenaars zijn het en daarmee basta.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

En ik ben het volkomen met je eens. Veel van die mannen gedragen zich volgens hun eigen wegcode: de wet van de sterkste ... maar wel razend gevaarlijk natuurlijk.

Unknown zei

@ smiling cobra, ja en even puffen en zweten, hopelijk morgen beter.

Anoniem zei

Ze zijn altijd de eerste om te klagen als er iets veranderd dat in hun nadeel zou kunnen zijn (vb: inhaalverbod) maar denken niet na als ze anderen hun leven op het spel zetten. Zo'n mannen zouden ze extra hard moeten aanpassen.

Unknown zei

@ young crazy fool, zo denk ik er (gelukkig nu ook nog) zo over.