30.10.07

25ste mars van de politie te Jette (Hoofdstad Brussel).


Zaterdag 27-10-2007 trok ik op mijn eentje naar Jette, verleden jaar had ik hier 20 km gedaan en dat was mij heel goed bevallen dus wou ik zeker terugkomen, maar nu doe ik hier de langste afstand, nl. de 42. Ik kom in het schooltje aan om in te schrijven en nog iets te eten. Als ik vertrek is het 8 uur maar nog donker, gelukkig heb ik een zaklamp bij, komt onder deze omstandigheden goed van pas.
Onmiddellijk zitten we in het groen, eerst het Jectaplein, een paradijs voor kinderen, dit gaat over in het Dielegembos en dan in het Koning Boudewijn bos, groen genoeg dus, hierna komen we in de eerste controle maar ik stap hier na een stempel toch maar door.
Via Ganshoren gaan we op weg naar het Laarbeekbos, als we hier uitkomen zijn we aan de grote ring rond Brussel, waar we even verder onderdoor gaan op weg naar Relegem, hier is controle nr. 2 in café "De Goudvink", even drinken en op weg naar Kobbegem, in het dorp achter de kerk zien we de brouwerij van de "Morte Subite", even verder is de 3de controlepost maar toch maar even doorstappen. Steeds bergop en bergaf kom in aan de 4de controlepost te Ossel, hier even drinken en eten.
Hier maken we een lus van 6 km via Oppem trekken we langs Meise terug naar De controle in Ossel, een donkere Leffe gaat er met veel smaak in. Nu gaan we Ossel buiten en trekken in Merchtem waar we even villa’s bekijken, we klimmen en dalen langs Relegem naar Wemmel, hier achter de kerk is onze 6de Controlepost in café "De Nachtegaal", veel volk in de bierwinkel maar toch even eten en drinken. Hier maken we een lus van 6 km, we gaan even door het mooie park met het mooie stadhuis, we gaan nu de natuur in waar veel slijk het er niet makkelijk op maakt. We komen via Strombeek-Bever terug in Wemmel voor controle nr. 7, onze laatste trouwens.
Ik vertrek hier voor mijn laatste 5 km, in de verte staan de hoge torengebouwen van Jette, terug even onderdoor de grote ring. Na een laatste klim van 2,5 km lang kom ik terug op de Laarbeeklaan en zo terug aan de plaats waar ik deze morgen was vertrokken.
Een pracht van een tocht, afspraak volgend jaar, zeker weten. De foto's van deze tocht kan je hier vinden.


Afgelegde afstand; 42 km.
Jaartotaal 2007 afgelegd; 1845 km.
Totaal afgelegd (sinds 04-01-2006); 3473 km.
Aantal wandelingen 2007; 74.
Totaal aantal wandelingen (sinds 04-01-2006); 152.


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind dat toch altijd chique zo een afstand van 42 km of meer. Mooie foto's! Ambigirl

Unknown zei

@ ambigirl, hoe meer je er doet, hoe meer je er wil doen, het werkt erg verslavend.