3.3.09

9de Krokuswandeling te Lokeren.



Vrijdag ll. ging ik stappen bij WSV De Reynaetstappers Belsele-Sinaai te Lokeren, we schrijven in, in de kantine van de St. Sebastiaan wipschutters, later zal blijken dat deze ruimte veel te klein zal zijn door de talrijke aanwezige stappers, waaronder Maaike en dit ondanks het regenachtige weer, de wandeling bestaat uit 2 lussen van 7 km, uiteindelijk bleken het dan toch nog 16 prachtige km te zijn.
We zullen langs het Molsbroek stappen in lus 1, maar ik wil het beste voor het laatste houden en dus doe ik eerst lus 2, deze brengt ons door veel natuur onder andere langs het stadspark “Verloren Bos” en het voetbalterrein van Lokeren “Daknam” en zo komen we terug aan de start voor een lekkere Duvel en een boterhammetje.
Na onze stempel gaan we terug op weg voor lus 1, van de omgekeerde wereld gesproken. Van deze lus onthouden we vooral het prachtige natuurdomein “Het Molsbroek”, ik had vorig jaar in december al het genoegen om hier te kunnen stappen, het was toen bitter koud maar met een mooi zonnetje, nu is het grijs en triest van kleur, maar toch blijft het hier prachtig. De talrijke vogels die hier leven maken een hels lawaai op zoek naar voedsel en (of) een partner.
Langsheen het natuurgebied is er een rustpost in café “Het Breimachien”, als het kind maar een naam heeft, in ieder geval hadden ze er Duvel en dat was het bijzonderste. We gaan verder door de prachtige natuur en komen door Lokeren terug aan de kantine. Een pracht van een wandeling, voor wie hier nog niet geweest is heb maar één goede raad, zeker doen.

4 opmerkingen:

Guy (= Gwy) zei

Goede dag,
Ik ben op die wandeling zoveel bekenden tegen gekomen. En dan ben ik toch nog verwonderd hoeveel mensen er ook wandelden, die ik niet gezien heb. Gelukkig publiceren die hun wandelervaring op het www.
Die vogelgeluiden waren wel het meest kenmerkende van de tocht. In mijn opinie toch.

Unknown zei

@ gwy the alder, ja, je kon echt niet buiten het geluid van de vogels.

Anoniem zei

Ik heb ondertussen al ontdekt dat er een bewegwijzerde provinciale wandelroute is rond het Molsbroek domein. De mooie foto's van dit natuurreservaat van de vele bloggers hebben ervoor gezorgd dat ik daar ook eens naartoe wil. Heb je niet veel last van achtergrondlawaai van de E17?

Unknown zei

@ ambigirl, daar ben je wel een eindje af en de vogels maken zulks een leven dat je er toch niets zou van horen.