26.6.07

Het zal je dagje maar niet zijn.


God zit met een dilemma. Het is veel te druk in de hemel. En dus verzint hij een nieuw reglement en legt dit uit aan St Pieter bij de hemelpoort. Elke keer als er iemand bij de hemelpoort komt moet ge vragen hoe zijn dag was. Als hij een triestige dag had en op een
dramatische manier is omgekomen dan mag hij naar binnen. 'Ok', zegt St Pieter.
Even later komt er een man aanlopen die de hemel binnen wil. St Pieter : 'Een moment meneer, hoe was uwe dag ? 'Pfff', zegt de man. 't Was vandaag mijnen dag niet, meestal ga ik in de lunchpauze samen met een collega wat eten in dat tentje aan de overkant. Maar hij was ziek, dus ging ik thuis bij mijn vrouw wat te eten halen.
Kom ik thuis in onze flat op de 25e verdieping. Ligt ze daar toch wel op het bed te kreunen en te gillen. Ik snapte gelijk dat er een andere vent in de buurt moest wezen. Dus ga ik op zoek. Ineens zie ik een paar vingers aan het randje van het balkon hangen. Het is mijn buurman van boven. in mijn woede begin ik op z'n vingers te stampen. En ja hoor de man valt 25 verdiepingen naar beneden. Valt hij verdomme in een paar struiken.
Ik zie hem nog een beetje bewegen. Dus ik besluit hem wat zwaars
achterna te gooien. Het eerste wat ik tegenkom is de frigo.
Ik sleep hem naar het balkon en gooi hem over de reling. Precies boven op de man. Hij is op slag dood. Door de opwinding van al die inspanning krijg ik een hartaanval en overlijd ter plekke.'
Dat is inderdaad een vreselijke dag', zegt St Pieter. 'Allee, ge moogt naar binnen.'
Even later komt er een tweede man aanlopen. 'Een momentje meneer, kunt u mij vertellen hoe uw dag was?' 'Awel, ik had vandaag een vrije dag en zat wat pintjes te drinken op mijn balkon, op de 26e verdieping. Op een gegeven moment ging ik Mijn 12e pilsje pakken en verloor mijn evenwicht en viel over de rand. Gelukkig
kon ik mij net vasthouden aan de rand van mijn onderbuurmans balkon. Komt die idioot het balkon op en begint op mijn vingers te stampen. Ik val naar beneden maar overleef het nog net doordat mijn val wordt gebroken door een paar struiken. Zie ik ineens een frigo naar beneden
komen. Die landt boven op mij en ik ben op slag dood.' 'Dat is inderdaad vreselijk', zegt St Pieter. 'Loopt maar door'.
Even later komt er een derde man aanlopen. St Pieter is verrast. 'U bent al de derde vandaag, wat is er met u gebeurd?' Nou ik had een vrije dag dus ging ik eens lekker wippen bij mijn vriendin. Komt ineens die vent van haar thuis. Vlug verstop je, zegt ze.
Dus ikke rap de frigo in...'

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Heerlijk verhaal, hoe krijg je het verzonnen heer Freddy.

Unknown zei

@ marius, ooo, met hier en daar wat hulp, lukt het wel.

Guy (= Gwy) zei

Nu even onverwacht is het einde wel.

Unknown zei

@ gwy the alder, laat het ons een koel einde noemen.