2.10.06

De eerste !


Vandaag was het, neen niet de eerste van de maand, niet de eerste schooldag maar wel terug mijn eerste werkdag, het verlof is uit, de speeltijd is om en druk natuurlijk, wat is er gebeurd, wat is er veranderd, wat gaat er in de onmiddelijkt toekomst gebeuren. Voorts nog een beetje van, welke opleidingen zijn er deze maand, hoeveel vergaderingen zijn er deze maand enz. enz. enz.
Toch in de vlucht een goed mopje meegepikt, kwestie van even te ontspannen nietwaar.
Hier komt ze:

Een oud koppel van boven de 80 gaat in een Mc Donalds eten. Ze zetten zich aan een tafel en het mannetje gaat naar de toog en komt terug met één broodje, één portie friet en één cola.
Hij snijdt het broodje perfect in twee en legt de helft voor zijn vrouw. Dan giet hij de frieten uit op de plateau en verdeelt ze in 2 gelijke hoopjes en legt een part voor zijn vrouw. Hij drinkt een slokje van de cola en dan zijn vrouw een slokje en begint te eten, terwijl zijn vrouw zit toe te kijken.
Een jongeman die in de buurt zit heeft dat gezien en vindt dat erg zielig dat die oude mensen zich samen maar één portie kunnen permiteren. Hij gaat naar de mevrouw en zegt: mevrouw, bestel gerust ook een portie, ik zal de rekening betalen. Zegt de mevrouw: dat is niet nodig meneer, we zijn al 60 jaar getrouwd en we zijn gewend van alles samen te delen. De jongeman, gaat zitten en ziet dat de vrouw niets eet blijft wachten terwijl haar man verder zijn heflt opeet.
Hij kan het niet meer aanzien en gaat terug naar die madam en zegt: "mevrouw, eet gerust uw part op, ik bestel dan een nieuwe portie voor jullie".
Waarop die mevrouw zegt: "neen bedankt meneer, wij zijn gewend van alles te delen". Zegt de jongeman: "waarom begin jij dan niet aan uw portie". Zegt de madam: wij zijn na 60 jaar huwelijk gewoon van alles te delen". Waarop de jongeman zegt: "en waarop wacht ge dan".
Zegt het vrouwtje: "op zijn kunstgebit".

4 opmerkingen:

Cursief Huigje zei

Schitterend!

Unknown zei

@ bart, ik vond dit goed gevonden, je moet er toch maar opkomen.

Anoniem zei

Geweldig!

Maarruh... waarom noem je jezelf nu eigenlijk de wandelaar? Ben even heel nieuwsgierig. Wandel je ook de Dodentocht in Belgie, of ben je meer van de kortere wandelingetjes? Of wandel je eigenlijk helemaal niet?

Groetjes!

Unknown zei

@ aefke, zoals ik reeds de vorige maal geantwoord heb, als je naar beneden scrolt naar bv de maand juni of juli dan lees je de wandelverhalen, ik heb een maand in verlof geweest en moet mijn foto's van de gedane wandelingen in september nog bewerken en dus komen er even ook andere dingen op mijn blog, even proberen naar onder en je kan mijn reisverslagen lezen.