15.12.07

De Druivelaar.


Door omstandigheden ben ik vandaag niet gaan wandelen, dus verschijnt er voor vandaag een ander stukje.

Neen ik heb het hier niet over blauwe of witte druiven maar over een kleine scheurkalender die in België héél goed gekend is en dan ook in grote getale te koop is in ieder zichzelf respecterende krantenzaak en dergelijke. Je moet er wel degelijk op tijd bij zijn of je schuift er naast. Hij is voor het eerstuitgegeven in 1915 en wordt sedert 1942 samengesteld en uitgegeven door Drukkerij Strobbe bvba, Kasteelstraat 1, 8870 Izegem (België).
Ik zal nu regelmatig een blaadje hier neerschrijven, voor diegenen die de kalender in hun bezit moesten hebben, ja dat bespaart u dan een beetje moeite of je hebt het twee maal gelezen, dan vergeet je het zeker niet.
Uit de druivelaar van donderdag 13 december 2007. Het is dan week nr.50, zon op 8.36 uur, onder 16.37 uur. Maan op 11.37 uur, onder 20.07 uur.
Het is de naamdag van H. LUCIA + 303, patrones van de oogartsen en opticiens.


George en Jef, twee caféstrategen, worden tegengehouden door de politie en George moet zijn rijbewijs voorleggen.
“Hebt u te veel gedronken ?” vraagt de politieagent.
“Neen, antwoordt George zelfverzekerd, als u wilt, ga ik hier onmiddellijk op mijn handen staan”. Daarop stapt George uit en voert onmiddellijk de bewuste handenstand uit.
De politieagent is tevreden en laat de mannen verder rijden. Na een tijdje vraagt Jef verwonderd “Sinds wanneer kan jij op je handen staan ?”
Waarop George zegt “och Jef, ik kan dat alleen als ik straalbezopen ben”.

Geen opmerkingen: