20.11.07

IJsbrekerstocht te Heldergem

Zaterdagmorgen 17 november 2007, rond 7 uur vertrokken per auto voor een wandeling te Heldergem, natuurlijk eerst een beetje ijs van de ruiten krabben en dan weg. Het blijkt hier een kleine gemeente te zijn en dat is te merken als ik mijn auto tracht kwijt te raken, een bijna onmogelijke opdracht omdat men in de smalle straatjes niet kan staan zonder deuken te bekomen. Door een toeval kom ik achter de kerk aan het kerkhof terecht en jawel, daar is een kleine parking, en meer moet dat niet zijn.
Inschrijven in het gezellige zaaltje, de 18 km blijken er nu 23 km te zijn, maar geen probleem, het blijkt hier om 4 lussen te gaan zodat men elke keer hier terug komt, de lussen zijn 7,2 km, 6,9 km, 5,7 km en als toetje 2,5 km. En weg zijn wij.
Het hoekje om (figuurlijk dan) en we zitten in de natuur en bij deze zonsopgang geeft dat met de bevroren weidegronden een uniek zicht, het fototoestel moet zijn best doen. De ganse wandeling vertellen is hier niet zo op zijn plaats, men kan beter naar de foto’s kijken, Wie graag van de ene boerderij naar de andere wandelt en dit alles in de prachtige natuur die hier toch tamelijk op en neer gaat, wel die moet volgend jaar deze wandeling met een kruis aanstippen. Ik heb het alvast gedaan. Klik hier voor de foto’s.

Afgelegde afstand; 23 km.
Jaartotaal 2007 afgelegd; 1954 km.
Totaal afgelegd (sinds 04-01-2006); 3584 km.
Aantal wandelingen 2007; 79.
Totaal aantal wandelingen (sinds 04-01-2006); 157.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Eerst even moeten opzoeken waar Heldergem ligt. Prachtige foto's met die wintersfeer. Ik denk dat ik ook eens zo vroeg ga starten.

Unknown zei

@ ambigirl, vroeg opstaan is wel een must voor de beste kiekjes.