30.11.07

20ste Koude Voetentocht te Boekhoute.



Zondag 24-11-2007 gingen we op stap te Boekhoute, dit oude vissersdorp op de grens met Nederland heeft helaas nu geen haven meer dus moet men het over een andere boeg gooien, landbouw, veeteelt en fruitteelt is hier nu veel aanwezig.
Wij nemen vandaag de 26 km om eens goed uit te waaien, want hieraan is geen gebrek in dit landschap dat zo vlak is als een biljart, maar de zon is er en dat is altijd goed. Tijdens onze rust in de 2de in de controlepost ontmoet ik dan uiteindelijk toch wandelblogger "Gwy the alder", er waren reeds enkele vergeefse pogingen van mijn kant geweest maar zonder succes, maar de aanhouder wint uiteindelijk toch. Het werd meteen een gezellige babbel in de hangar van een fruitkweker, zijn verslag kan je hier lezen, dat bespaart mij een epistel. Omdat hij op de kortere versie van 18 km zit nemen we afschijd en gaan elks onze eigen weg. Wij maken nog een ommetje van 5,7 km naar Bassevelde waar onze 3de controlepost in een gezellig café is gelegen, een Duvel gaat er gewillig in. Er wachten ons nu nog 7,3 en het is tamelijk koud geworden met de strakke wind in de polder. Onderweg pakken de wolken zich samen boven ons en er is regelmatig een regenboog te zien, geen goed teken dus.
Als we de rand van Boekhoute bereiken begint het te druppelen maar de startzaal is niet ver meer, gelukkig. 5 minuten later is het gaan gieten mar dan waren we al onder dak. Een zer mooie tocht en zeker voor herhaling vatbaar.
De foto’s van deze prachtige tocht kan je hier vinden.
Afgelegde afstand; 26 km.
Jaartotaal 2007 afgelegd; 2056 km.
Totaal afgelegd (sinds 04-01-2006); 3686 km.
Aantal wandelingen 2007; 82.
Totaal aantal wandelingen (sinds 04-01-2006); 160.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het is altijd tof om eens een blogger in levende lijve gezien. Guy ken ik al langer dan z'n blog, maar nu moet ik jou nog eens ergens tijdens een wandeltocht tegenkomen hé.

Unknown zei

@ maaike, je broer heb ik al ontmoet dus zal het met u ook wel eens lukken, als ik richting West Vlaanderen kom laat ik het zeker weten.