11.12.06

Lekker eten.


Voor de aankomende feestdagen

EEND MET WHISKY

Benodigdheden

- Een eend van ca. 2,5 kg .
- 2 grote flessen Schotse whisky.
- 500 gr. Speklapjes.
- 1 fles olijfolie.

Bereiding:

- De eend larderen en de binnenkant inwrijven met peper en zout.
- De oven 10 minuten voorverwarmen op 180 graden (stand 6-7).
- Een longdrinkglas voor de helft vullen met whisky.
- De whisky opdrinken gedurende het voorverwarmen van de oven.
- De eend op een vuurvaste schotel leggen en een tweede glas whisky inschenken
- Het tweede glas whisky opdrinken en de eend in de oven zetten.
- Na twintig minuten de oven op 200 graden zetten en twee glazen met whisky vullen.
- Beide glazen opdlinken en de scherven van het eerste glav oplaapen.
- Nog een halff glav insjenke en opdlinke.
- Na een halff uuj de hoven opedoen om deend te sjekke
- Blandwondesalv in de batkaamer gaan naale en op de bovekant van de linkehand doenn.
- Deh hove een sgop geve.
- Twee glave wiski insjenke ent middeste glav leegdwinke.
- De nove opedoen naadatte eerste glav leeggis en de sjotel vastpakke.
- Blantwondesalf op de binnekant van de regthand doenn en deend oprape.
- Deend noggis oprape en met een handoek de bwantwondesalf van deend vege.
- De hande ontfette med viskey en de tupe salff weerr oprape.
- Tkapotte glazzepvege enn deent trug in de hove duuwe.
- Deentuitsgelde en hardur duuwe.
- De tweeede flez wiki opedoen en wee ofereindsette.
- Opstaan fan de floer en de zpekreepjus onder de kaast veege.
- Noggis plobeern opsstaan wan de vjoer en... Togmaa blijfe sitte...
- Ui vless dlinke wandte glave sijn kabot.
- Denoven afsette, dooge sluite en omfalle

8 opmerkingen:

Sana follia zei

Als dat het recept wordt voor nieuwjaar dan zal ik zelf wel koken haha!

Unknown zei

@ katjesnest, ik wou jullie er echt mee verrassen.

Anoniem zei

Je hebt die olijfolie niet gebruikt. Vergeten zeker?

Unknown zei

@ smiling cobra, niemand is perfect hé, en als je wat ouder wordt.

Anoniem zei

Ik heb dit recept al een paar keer proberen te maken, maar zonder veel succes. Allez, ik kan mij niet herinneren dat de mensen het goed vonden. Ik kan me zelfs niet herinneren of ik het goed vond.

Unknown zei

@ young crazy fool, kan je je misschien nog herinneren wat er met de whisky is gebeurd?

Maxentia de Beauvais zei

zalig recept, ik lach elke keer weer smakelijk als ik het lees.

Unknown zei

@ maxentia, ik heb wel het gedacht dat, indien je er moest van eten , er minder gelachen zou worden.