15.1.09

Wat doen we het volgende weekend.

Zaterdag 17 januari spoor ik met de trein richting Brugge, nog steeds tot het einde van de maand  voor het zachte prijsje van 8 €, tot zolang kunnen we profiteren van het shoppingbiljet van de NMBS, we zouden gek zijn als we het niet moesten doen. Daar ga ik voor de derde keer deelnemen aan de wandeling “Rondom Brugge Brugse Vesten Tocht”, ik ga er de langste afstand wandelen, nl. 26 km.

Hopelijk is het weer ons ditmaal een beetje goed gezind, de twee vorige edities die ik stapte verliepen in een stormwind en koude, overgoten met een grote hoeveelheid regen. Het was toen echt op de tanden bijten om de langste afstand uit te wandelen. Gelukkig zorgde de organiserende wandelclub “De Brugsche Globetrotters” er steeds voor dat er na de wandeling een stevige warme maaltijd kan verkregen worden voor een democratische prijs. Zo hoefden we niet half bevroren op de trein huiswaarts te keren. Ditmaal maken ze het ons heel gemakkelijk, de startplaats ligt ditmaal amper op 250 meter van het station. Voor wie deze tocht nog niet gedaan heeft, het is zeker een aanrader om aan deel te nemen.

Zondag 18 januari is het voor de leden van onze wandelclub WSV Schelle dan een Superstertocht te Rijkevorsel “De Pensentocht” ingericht door wandelclub ’T BEERKE BEERSE, dit betekend voor de leden dat onze club, dat de inschrijving en de sticker betaald wordt door onze club, met nog een consumptie er boven op, en intussen zullen jullie mijn moto al wel kennen “gratis, steendood”, dus allen daarheen wie een lidkaart heeft van WSV Schelle.

Ik hoop alleen dat de weerman(vrouw) zich zullen vergissen wat het weer aangaat, ze geven weeral een pak regen voor zondag, en dat kunnen we missen als de pest, geef mij dan maar het weer van het voorbije weekend.

Maar ja, we zullen wel zien zij de blinde, en hij liep verloren, hier zal het dan normaal de 20 km zijn die ik doe. Meer hierover volgende week. 

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo,

Tja, Brugge die schone hé... Wij hebben daar onlangs deelgenomen aan een wandeling doorheen de stad en er valt natuurlijk veel te zien en te beleven, maar het is zoals je zegt, het weer moet meezitten, anders is de fun er niet echt bij. Wij gaan morgen proberen te stappen in Terneuzen, na een afwezigheid van een paar weken zal het weer raar aanvoelen om te wandelen. We hopen natuurlijk dat het goed gaat en dat we niet te veel ongemakken hebben van de schouders. Alvast veel wanelgenot in Brugge.

Unknown zei

@ kathy en joris, ik wens jullie een aangename wandeling in Terneuzen, en liefst zonder ongemakken. Tot wandels.

Anoniem zei

Freddy, veel plezier in Brugge he. Wij trekken naar den environ van Verviers, ook voor den "maximum"afstand, hopelijk gevolgd door enkele uitrustuurtjes de zondag met het Euregio-biljet, ook in NL & DE ... op pensioen zijn is een schoon zaak, maar overweekend van vroege op late gaan ook zene. Het verschil is toch 16 uur ! 1 vraagje nog, ga je dan steeds per directe bus naar Antwerpen zeker, en dan direct per spoor, of ga je anders ? De trein naar Oostende doet dit, maar als je moet overstappen te Gent belandt je meer dan waarschijnlijk op een - naar mijn eigen mening, en dus ook in 1e klas - ietwat minder comfortabele dubbeldekker richting Knokke, dus ja.

Groetjes, Kim

Unknown zei

@ kim, ik neem de trein naar Oostende, lekker makkelijk. Doe ze de groetjes in Verviers hé. Tot wandels.

Anoniem zei

Enkele jaren geleden was er hutsepot voorzien in de zaal en ik liet m'n maag de hele tocht knorren en verlangde zo hevig naar het warme gerecht. Toen ik uiteindelijk half uitgehongerd aankwam, bleek de hutsepot uitverkocht te zijn. Jammer :-) maar gelukkig waren er nog frietjes en frikadellen...

Unknown zei

@ maaike, helaas, dit jaar niets van dat alles, alleen braadworst en daarmee was de kous af.