5.4.07

Op stap in Steenokkerzeel.

Dinsdagmorgen 03-04-2007 ging ik op stap in Steenokkerzeel voor een tocht van ongeveer 21 km, het is een deelgemeente van Melsbroek. Op de E 19 richting Zaventem was het om 8:00 uur reeds tamelijk druk met nu en dan even stilstaan richting Zaventem, dus nam ik de afrit Peutie om zo naar de inschrijving te tuffen. Na de inschrijving en een koffie ging ik dan op weg voor een lus van ongeveer 13,5 km met een controle na 5,5 km.
Het weer was grijs, zelfs een beetje nevelig en een koude nijdige wind gaf het koudegevoel nog een duwtje mee. Onmiddellijk na het vertrek rechtsaf komen we in het Floordambos dat we volledig doortrekken, naast mij tussen de dode bladeren vlucht een Hermelijn verschrikt verder het bos in zo snel als hij kan. Na het bos gaan we richting Peutie naast de E 19, in de velden zijn de landbouwers druk doende op hun tractor met eggen na het ploegen. Met een grote bocht naar rechts komen we in een rustige omgeving, weg van de autostrade. Ik stap nu richting Perk, door het dorp verder tussen het veld komen we dan over het viaduct van de snelweg. Deze morgen was het even vertragen maar nu staat het verkeer volledig stil richting Brussel. Eens over de autostrade stap ik terug het landelijke in richting Houtem waar een controlepost is in de voetbalkantine na 5,5 km.
Een koffie om in het warm te komen, stilaan gaat de wind liggen en komen er hier en daar toch wat gaten in de bewolking, hoop doet leven. Ik maak nu een lus van ongeveer 8km. Door een bos, naast velden en vele typische Brabantse hoeves stap ik terug richting Peutie, hierbij stap ik vele kilometers in een grote omtrekkende beweging rond het militaire domein, man, wat een oppervlakte dat gebied in beslag neemt. Terug over de E 19 in de andere richting kom ik terug in Steenokkerzeel waar de startplaats tevens dienst doet als controle nr. 2.
Een broodje met soep en terug op weg, de zon was er reeds goed doorgekomen en mijn auto stond vlakbij dus even wat teveel aan kleding in de koffer en terug op weg. Terug naar het Floordambos maar nu onmiddellijk linksaf waarbij we voor vele kilometers door het plaatselijke golfterrein wandelen, door het goede weer is het hier reeds een ferme drukte en staat menigeen aan te schuiven aan de tee. We trekken er in een boog om en doen alzo een stapje door het dorp om het aan de achterzijde te verlaten door een veld. Zo kom ik aan het militaire vliegveld van Melsbroek. Ik zie in de verte de controletoren van Zaventem liggen, waar ongeveer alle 30 seconden een vertrek is. Door enkel velden het bos in om zo na een lus van ongeveer 7 km terug in Steenokkerzeel te belanden. Ondertussen is de zon terug verdwenen en dreigt het te gaan regenen, gelukkig ben ik rond en het was zelfs nog even mooi weer, met een mooie groene tocht aan de rand van Brussel als resultaat.

Afgelegde afstand; 21,5 km.
Jaartotaal 2007 afgelegd; 619,5 km.
Totaal afgelegd (sinds 04-01-2006); 2266 km.
Aantal wandelingen 2007; 25.
Totaal aantal wandelingen (sinds 04-01-2006); 103.

Geen opmerkingen: