15.7.09

21ste Abdijwandeling te Grimbergen.


Vrijdag 10 juli ging ik wandelen te Grimbergen met vertrek uit de voetbalkantine in het Prinsenbos, bestaande uit 2 lussen, een van 7,4 km en een tweede van 6,6 km, uiteindelijk was de wandeling 2 km langer maar dat is zeker niet erg in deze mooie omgeving.
Ik doe eerste de langste lus die door het centrum van Grimbergen trekt, even later komen we plaatselijke namen tegen zoals, Kerkeveld en de Veldkant, hier gaan we door een steegje met links de tuinen van de bewoners en rechts de maïsvelden, halfweg op het pad vinden we “De Veldkantkapel” van 125 jaar oud, wel de moeite om er eens binnen te stappen als men er langs moest komen. Verder kom ik langs de Ooienbrugmolen, de Poddegemhoeve en de Tommenmolen, waarover ik reeds eerder heb geschreven, met zijn mooie terras van de aanwezige taverne, verder komen we nog naast de Maalbeek en langs de Hoeve Charleroi, de sterrenwacht Mira in het centrum en langs de abdijkerk om terug in de startzaal te komen voor de eerste kontrole.
Dan gaat het de andere kant uit door het Prinsenbos en onmiddellijk langs de ruïne van het Prinsenbos kasteel, langs bolliggende kasseiwegen gaat het langs Hof te Weerde, het Spiegelhof en Taverne restaurant ’S Gravenmolen. Door de velden van De Roost naar de Biesthoeve in de Biesthoek en nog verder vinden we de Yveshoeve en zo komen we terug aan de startzaal. Ik heb deze wandeling al een paar jaar gemaakt en ze kan me nog steeds bekoren met het wandelen door het prachtig glooiend landschap. De foto’s van de wandeling kan je hier vinden.

1 opmerking:

Ambigirl zei

Inderdaad een heel mooie streek. Je foto's tonen het mooi aan.