24.8.08

Klein misverstand.


Een jonge echtgenoot komt thuis. Zijn vrouw vliegt hem om de hals en zegt : « Schat, ik heb groot nieuws : ik ben al een maand over tijd. Ik denk dat wij een kindje gaan krijgen ! Ik heb bij de dokter een zwangerschapstest gedaan en binnen een dag of twee zullen wij het resultaat hebben. Zolang wij het resultaat niet kennen, vertellen wij aan niemand iets. »
De volgende dag telefoneert er bij hen een klantenadviseur van LUMINUS i.v.m. een onbetaalde factuur. « U bent mevrouw Tilleul ? » « Ja »« Mevrouw, U bent een maand over tijd. » « Maar hoe weet jij dat ? » « Wij hebben computers, het is ingeschreven in onze gegevensbank. » « Wablief ? Ingeschreven in uw computers ? » « Zeker weten ! »
's Avonds vertelt mevrouw dit verhaal aan haar echtgenoot, die, wild van woede, zich de volgende dag naar de hoofdzetel van de elektriciteitsmaatschappij begeeft.
« Wat is dat hier voor een toestand, jullie schrijven in de computer dat mijn vrouw een maand over tijd is ? Met wat bemoeien jullie zich ? » « Luister, zegt de klantenadviseur, blijf kalm, het is niet zo erg. Ze is nog niet voldaan. » « Niet voldaan ? Wat zeg jij nu ? Voldaan of niet voldaan, jij moet je daar niet mee bemoeien !» « In dat geval moet ik je verwittigen dat hij zal worden afgesneden. » « Wat ? Afgesneden ? Maar jij bent gek ! En wat gebeurt er dan met mijn vrouw ? »
«Dat weet ik niet. dan zal zij zich van een kaars moeten bedienen ! »
'LUMINUS'
'WIJ ZIJN ER VOOR U'

Geen opmerkingen: