1.1.08

JANUARI

JANUARI
Gras is er nog, maar groen niet meer
en niet meer groen, maar eerder grijs.
IJselijk krijsende meeuwen
overheersen de velden.
Waar het anders stil zou zijn.
Januaristil en januarigroen
en niet meer groen, maar eerder grijs.
En kauwen en kraaien en spreeuwen
zorgen voor luchtgevechten en spektakel
boven bossen en akkers en dreven,
waar het anders leeg zou zijn.
Waar is het witte van weleer,
het vredige, stille en mooie ?
De sneeuw
die winter zachter lijken doet,
gaf aan de luchten een hemelse gloed.
KRISTEL D'HUYSSER

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ging dat ook op mijn blog zetten, maar u was me voor :-)
De beste wensen voor 2008 en ik gun u al wat u maar dromen kan

Unknown zei

@ caroline, mag ik u en de uwen het allerbeste wensen. Dan is het misschien toch waar dat rap zijn wint.

Dirkjogt zei

Onze allerbeste wensen voor het nieuwe jaar aan de gehele familie! Mag 2008 een voorspoedig jaar worden in goede gezondheid zodat er vele kilometers kunnen gewandeld worden.

Unknown zei

@ dirk, mag ik u hetzelfde wensen, en als het mogelijk is met een ferm streepje zon overgoten.