4.11.09

Zilveren Vloot wandeling te Brugge.




Maandagmorgen trok ik met de trein naar Brugge om er 25 km te gaan stappen, normaal zou ik te Brugge aankomen om 8:40 uur maar Murphy of de NMBS beslisten daar anders over zodat ik ongeveer 2 uur later ter plaatste was maar daarover later meer. Het werden uiteindelijk een 14 tal kilometer omdat ik op tijd wou terugkeren moesten er zich opnieuw problemen voordoen, neem die ezel en die steen maar even in gedachten.



Veel volk bij de inschrijving en het eerste pluspunt was dat het helder was en het zonnetje scheen. Langs het station en erdoor op weg langs de Spoorwegstraat naar de Bargeweg met zijn bekende Bargebrug, het gaat langs de Veste en erover dan via de Vestingstraat kronkelen tot we de terreinen van Club Brugge in het vizier krijgen, maar we lopen er in een grote boog rond, aan de Kazernevest steken we de Veste terug over en aan de Conzett brug gaan we rechtsaf de Predikherenrei op met de mooie woonboten langs de kaaien, even verder in Bilkske (straatnaam) is onze eerste controle na 7 km in een schooltje, het is hier veel te klein en veel te druk voor de vele aanwezige wandelaars, dus stempelen en verder.



Het gaat nu langs de Langestraat richting Sint-Annarei, heel mooi in de zon en met de bootjes volgeladen met toeristen, even langs de Spiegelrei en de Gouden Handstraat. Vanaf nu gaat het straatje en steegje in en uit met de eeuwen oude huisjes mooi in het wit geschilderd tot we uiteindelijk via de Pater Damiaanstraat (heel toepasselijk op dit moment) de Buiten Smedenvest volgen en via de Smedenpoort terug het station en de startplaats bereiken.



Ondanks de kortere wandeling dan gepland, kon ik terugblikken op een zeer mooie en gevarieerde wandeling, waarbij ik toch weer enkele plaatsen heb bezocht die ik nog niet gezien had. Zo zie je maar dat het goed is om meermaals naar dezelfde plaats te gaan wandelen. De foto’s van de wandeling kan je hier vinden.



8 opmerkingen:

Unknown zei

Het was niet het stadion van Club Brugge, maar het BLOSO-sportstadion in Assebroek met openluchtwielerpiste.

Unknown zei

@ davy, ik dacht al dat er iets niet klopte.

Guy (= Gwy) zei

Die Damiaan heeft me nu wel te pakken. Zo erg zelfs dat ik vandaag naar zijn geboortehuis in Tremelo geweest ben, en naar zijn graf in Leuven.

Unknown zei

@ Gwy The Alder, dat is mij mee geleden van een schoolreis in de lagere school.

maaike zei

Ik moest kiezen tussen deze wandeling of nog een laatste zwemtraining, dus ik heb moeten skippen.
En hiermee weer iets gemist natuurlijk :-). Gelukkig kan ik er de blogverslagjes op nalezen.

Unknown zei

@ Maaike, het is altijd moeilijk om keuzes te maken.

Kim zei

Wat was nu eigenlijk het probleem met den trein Freddy ?

BR, Kim

Unknown zei

@ Kim, het probleem was een knikkereffect omdat de eerste trein uit Boom te laat was en dus was de trein in Antwerpen al weg, de volgende trein naar Gent had dan ook weer een half uur vetragen door problemen met de seinen, dus in Gent was de trein naar Brugge foetsie enz. enz. enz.