1.6.08

Maand mei te einde.


In mei leggen alle vogels een ei, wel er zijn er al heel veel uitgekomen, tijdens de wandelingen van de maand mei zagen we alle jongelingen rondzwemmen dobberen en dartelen, ook waren er al pogingen tot vliegen bij, sommigen hadden nog geen brevet maar dat komt wel in een van de volgende dagen.
Wat ons deze maand opviel was dat de natuur als het ware ontplofte toen de koude nachten verder naar het noorden trokken. En juist daarvan konden we in mei genieten tijdens onze tochten.

Wat heb ik gestapt in mei 2008: de afstanden zijn de afstanden gemeten door mijn GPS.
Op 01-05-2008; te Poederlee 50,5 km. Gewoonweg 50 km puur genieten van de bossen.
Op 03-05-2008; te Ramsdonk 28,0 km.
Op 04-05-2008; te Sint-Katelijne-Waver 53,0 km. Dit was tijdens de open tuinbouwdag.
Op 11-05-2008; te Stekene 53,0 km. Een wandeling die sterk is aan te bevelen.
Op 18-05-2008; te Eppegem 27,0 km. Recht in het prachtige Pajottenland.
Op 24-05-2008; te Zaffelare 46,0 km. Wie van de natuur wil genieten, hier is het te doen.
Op 25-05-2008; te Sint-Amands 31,0 km. Een rustige wandeling door het Scheldeland.

Dit geeft voor mei 288.5 km, en een totaal van 1212,5 km in 2008 en in het totaal sinds 04-01-2006 geeft dit 5050,5 kilometer. We zijn hiermee over een mooie kaap.

Jammer is mei slecht geƫindigd en juni slecht begonnen, door een operatie aan de voet enkele jaren geleden is er bij een dreiging van onweer steeds een ontsteking op de voet en zit ik dan stilletjes te wachten tot de pijn overgaat. Het is soms maar een dag of enkele dagen en dan stappen we er terug op los. Tot nogmaals.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb in mei ook Stekene bewandeld en zo eindelijk eens leren kennen. Maar dat was een euraudax (wat natuurlijk ook heel leuk was). Ik moet zeker en vast de Smokkeltocht eens stappen, want ik die heb ik nog nooit gedaan en altijd aan mezelf beloofd dat ik ze eens zal doen.

Unknown zei

@ maaike, zeker eens doen, het loont de moeite.

Anoniem zei

je schrijft: in mei leggen alle vogels een ei. Dit klopt echter niet, want in april nemen sommigen de pil!:)