27.9.07

Rondom het meer van Bütgenbach.

Tijdens ons verblijf in de Oostkantons te St-Vith maakten we een uitstap naar het meer van Bütgenbach.
Het weer was mooi en de zon deed haar best om alles op te warmen na een frisse septembernacht. Eerst wat informatie lezen en dan op weg over de stuwdam, linksaf en van daar af de wegwijzertjes volgen, een wit plaatje met in het midden een geel vierkantje, daarop een pijltje vergemakkelijkt de richting die te volgen is.
Deze wandeling is een echte aanrader voor iedereen die in de buurt komt of is, wel een belangrijke tip, neem zeker wat te eten en te drinken mee want je kan er niets vinden onderweg. In geval van nood kan je natuurlijk nog altijd van het meer drinken, leeg krijg je het toch niet, de vissmaak zul je er wel moeten bijnemen.
Om de 500 meter vindt je ook noodnummers met een plaatsnummer waar je bent indien dit moest nodig zijn, men is hier op alles voorzien. Dit is misschien het gevolg van iemand die hier is overleden, we vonden onderweg een kruisje met foto en bloemen van een Nederlander van 53 jaar, altijd jammer om zoiets te zien. De fotoreportage van deze wandeling kan je hier vinden, veel kijkplezier. Enkel klikken op "Diavoorstelling" bovenaan.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Genoten van de prachtige foto's! Dit lijkt mij een heel mooie wandeling. Volgens jouw info een 14-tal km, dat valt dus mee. De bewegwijzering was ook dik in orde, neem ik aan. Dit wordt genoteerd in mijn agenda voor de toekomst.

Unknown zei

@ dirkjogt, moet je zeker en vast eens doen. Een echte aanrader.

Anoniem zei

Toevallig zitten wij binnen 2 weken een weekendje in Waimes en ik zie dat Butgenbach daar niet zo ver van ligt. Dus als ik mijn vrienden kan overtuigen, zullen we misschien ook die wandeling doen.
Ambigirl

Unknown zei

@ ambigirl, zeker doen, het is de moeite waard.

buddha zei

Een prachtige streek waar ik vroeger vaak ben geweest.

Unknown zei

@ buddha, dit moet zowat dé mooiste streek van Belgïe zijn.

Anoniem zei

Ik zie dat de wandeling bewegwijzerd is met een geel rechthoekje met pijltje. Kun je die wandeling doen zonder kaart? Of is er ergens verwarring mogelijk?
Op routeyou.com heb ik een wandeling gevonden die je kan afprinten? Is dit dezelfde wandeling? Heb de indruk dat deze wandeling volledig verharde wegen volgt.
Groetjes, Ambigirl

Unknown zei

@ambigirl, de wegen zijn in het geheel niet volledig verhard, het is zelfs aangeraden om goede stapschoenen te gebruiken, het is ook moeilijk om de weg kwijt te raken, gewoon de gele rechthoekjes en de grote plaat met de vinger volgen en je komt zo rond, zo simpel is het, wel iets te eten of te drinken meenemen, fototoestel zeker niet vergeten. Veel plezier en goed wee in Waimes.