23.2.10

10.000 km gestapt.



Op zaterdag 20 februari startte ik te Baasrode in de “6de Winterwandeling te Vlassenbroek” voor een tocht van 50 km. Ik zou in deze wandeling na 14 km mijn totaalteller in het wandelen op 10.000 km zetten. Ik startte met wandelen op 8 januari 2006 en 5 jaar en één maand later was het dus zover na 407 wandelingen hetgeen een gemiddelde geeft van 24,57 km per wandeling, op de foto ziet u de plaats van het gebeuren, ik ben op dat ogenblik op stap in het “Groot Broek” naast de Schelde op het grondgebied Moerzeke (Oost Vlaanderen).
Op de plaats van het gebeuren was er geen champagne voor handen, dus hebben we in de eerstvolgende kontrolepost dit feit maar gevierd met een frisse pint, nu nog geen Duvel omdat het nog wat vroeg was en we nog een lange weg moesten afleggen.
Wat stelt 10.000 km voor, wel heel simpel, dat is de loodrechte weg vanuit Schelle (prov. Antwerpen) door de achtereenvolgende landen, Nederland, Duitsland, Polen, Wit Rusland, Rusland, Kazachstan en dan in China tot in Hongkong, daar rusten we even en gaan dan rechtsaf tot Hanoi in Vietnam, helemaal niet ver dus. Er zijn heel veel wandelaars die veel meer km op de teller hebben, er zijn er in België die de kaap van de 100.000 km reeds hebben gerond, maar toch ben ik ook een heel klein beetje fier.

4 opmerkingen:

Guy (= Gwy) zei

Je mag terecht fier zijn.
Felicitaties vanuit Zelzate

Anoniem zei

Proficiat Fredje, en dat is nog maar een begin, zondag kunnen er nog wat bij, op het parkoers of als helper, lopen zal je !!
Hartelijke groetjes uit Hemiksem

Davy Moerman zei

Proficiat!!!

Kim zei

Proficiat Freddy ! Dat de weg nog lang moge zijn.