14.4.09

Paasweekend = wandelweekend.

Dit weekend hebben we letterlijk en figuurlijk ons beste beentje voorgezet. Een lang weekend, dus 4 dagen wandelen, opvallend bij de 4 wandelingen was, dat het water hier steeds een grote rol in speelde, maar steeds met een andere naam of eigenschap.
Vrijdag ging ik 15 km stappen te Denderbelle onder een prachtige zon, en inderdaad, het was hier de Dender die de hoofdrol opeiste, een zeer mooie natuurwandeling langs zeer rustige wegen, ook gemeenten als Oudegem en Mespelare en het gehucht St Gillis kwamen hier in het stuk voor.
Zaterdag was dan de gemeente Battel aan de beurt, goed voor 21 km wandelgenoegen, hier waren aan de ene kant het kanaal dat hier zijn weg zoekt naar Leuven dat onze partner werd en aan de andere kant, de Dijle die we voor een tijd volgden. Ook nu was de zon van de partij en konden we in T-shirt rondlopen, en dat gaf een prettig gevoel, op de rustposten zaten de terrasjes dan ook goed vol.
Zondagmorgen toen ik naar Melsbroek reed kreeg ik een regenvlaag te verwerken, dan was het betrokken toen ik vanuit de kazerne van de 15de Wing vetrok voor 30 km, maar stilaan klaarde het uit en kon het verder in T-shirt, het ging via Elewijt richting Houtem en Perk naar Peutie, onderweg konden we de vele kastelen bewonderen die hier op onze wandeling de revue passeerden. Onze watergezel van dienst was ditmaal de Baarebeek die lang gevolgd werd door het prachtig groene bos.
Op Paasmaandag ging het dan richting de Kempen naar Sint-Lenaarts, een deelgemeente van Brecht, en dan zijn we vertrokken voor 25 km wandelen, deels langs het kanaal dat ons hier vergezelde en verder in de afwisselende natuur van velden, bos en melkvee bedrijven. De 3 controleposten waren trouwens op zulk een landbouwbedrijf waar we gastvrij werden ontvangen. Een mistige start, maar al vlug klaarde het uit en konden we weer verder in T-shirt. We konden hier, net als in de Rupelstreek genieten van de vele kleiputten die hier aanwezig waren, sommigen worden nog steeds ontgonnen of men is gestart met het afgraven, het doet een beetje aan thuis denken.
Het was een pracht van een Paasweekend, hopelijk hebben jullie er ook van genoten, was het altijd maar zulk zonnig weer, van mij mag het alleszins.












6 opmerkingen:

maaike zei

Op de foto's is duidelijk te zien dat water één van de hoofdthema's was tijdens je paastochten.

Unknown zei

@ maaike, ja je kan er echt niet naast kijken.

Guy (= Gwy) zei

Ik heb me bij het clubwandelen beperkt tot Paaszondag en Paasmaandag. En omdat ik terug ben van de andere kant van de wereld, ben ik wel heel dicht bij huis gebleven. Ondertussen kan ik via je berichten en foto's ook van je wandelingen mee genieten
Over water gesproken. Maandag was ik bij de WAK, en die hadden het spaarbekken van Kluizen in hun parcours opgenomen.

Unknown zei

@ gwy the alder, het doet me plezier dat je kan meegenieten, dat spaarbekken is wel de moeite om eens rond te kuieren.

Ambigirl zei

Je hebt behoorlijk wat kilometers gestapt dit weekend. Het is heerlijk om te wandelen langs water.

Unknown zei

@ ambigirl, langs het water stappen is het meest rustgevende dat er is vind ik.